Wireless Days Paul Stephenson

Cover Wireless Days

Album info

Album-Release:
2024

HRA-Release:
07.06.2024

Label: Stockfisch Records

Genre: Songwriter

Subgenre: New Acoustic

Artist: Paul Stephenson

Album including Album cover Booklet (PDF)

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Formats & Prices

Format Price In Cart Buy
FLAC 88.2 $ 14.50
DSD 64 $ 14.50
  • 1 Sail It 02:46
  • 2 Accordion Arts 05:01
  • 3 Almost 03:38
  • 4 October 03:45
  • 5 Bridges and Checkouts 03:31
  • 6 Once Not Twice 04:06
  • 7 Orphan Earth 03:56
  • 8 Under the Weather 02:52
  • 9 Feels Like the 70s 03:10
  • 10 White Lies 03:29
  • 11 Wireless Days 04:30
  • Total Runtime 40:44

Info for Wireless Days

Ich habe schon einige Musikstile ausprobiert - von Folk- und Country-Songs bis hin zu dem, was ein Rezensent einmal als "Pop in einem anderen Gewand" bezeichnete. Mit diesem Album jedoch fühle ich mich eindeutig im Singer-Songwriter-Modus. In den Liedern geht es um Menschen, Orte, Erlebnisse -Freunde, Captain Cook, Mutter Natur (keine Sorge, es gibt nur ein Liebeslied - "Once Not Twice" - und selbst das hat einen kleinen Stachel am Ende).

Ich spiele hauptsächlich Akustikgitarre, aber ab und zu auch Bass, E-Gitarre und sogar Banjo. Zum Glück für Euch bleibe ich auf diesem Album bei einer besonders tollen Gitarre des kalifornischen Gitarrenbauers Jeff Traugott, mit Ausnahme der in Deutschland gebauten Lakewood, die ich bei "Almost" spiele. Aber was Sie hören, ist nicht nur der Singer-Songwriter, der seine Gitarre zupft. Sondern es sind meine Songs, gesehen durch die Augen eines ganz besonderen, Grammy-nominierten Produzenten, Günter Pauler. Dank ihm konnte ich mit einigen fantastischen Musikern aufnehmen, wie zum Beispiel dem Fingerpicking-Maestro Jens Kommnick, der die einzige Gitarre auf "Orphan Earth" spielt (mein persönlicher Favorit im Moment); Lea Morris, deren Gesangsarrangements voller sanfter Überraschungen sind, wunderschön gesungen; Manfred Leuchter - brillant auf - was sonst? - "Accordion Arts"; Beo Brockhausen, der seit meinem allerersten Stockfisch-Album "Light Green Ball" meinen Liedern Farbe verleiht - manchmal auf Instrumenten, die ich nicht wiedererkennen würde, wenn ich ihnen in einem Musikgeschäft begegnen würde; und Justin Ciuche (Viola), Ian Melrose (Gitarre) und Lars Hansen (Bass), die alle ihre Parts perfekt gespielt haben.

Letztendlich ist es aber Günter zu verdanken, dass das, was man auf diesem Album hört, … mein wahres Ich ist, das sich endlich "frei fühlt, mit den Engeln des Meeres zu segeln". (Paul Stephenson)

Paul Stephenson, Gesang, Gitarre
Jens Kommnick, Gitarre
Ian Melrose, Gitarre
Justin Ciuche, Bratsche
Manfred Leuchter, Akkordeon, Hammond B3
Beo Brockhausen, Sopransaxophon, Akkordeon, Keyboards, Perkussion
Lars Hansen, E-Bass
Lea Morris, Hintergrundgesang




Paul Stephenson
"The story of my life: I grew up in the northeast of England and my first musical heroes were the Beatles. I'm still a fan of McCartney's songs and Lennon's granny glasses. My other big hero is James Taylor. JT runs like a golden thread through my friends in musical circles (including the acoustic guitar world's best-kept secret, Chris Jones) and my musical taste - he was first produced by McCartney, worked with lots of the other great American songwriters of the 1960s and 70s and has another big fan from the northeast of England called Sting (the nearest I have to a third musical hero). I learned to play the guitar listening to my heroes plus Simon & Garfunkel, Dylan and, from this side of the Atlantic, Ralph McTell and other folkies.

I set out for Amsterdam and Europe in 1979 to make a living of sorts from music. I played mostly in bars and youth centres, with the occasional festival or concert and appearances on radio and (once) television. I played in duos, trios and bands, and made recordings whenever I could in whatever circumstances I could afford and with whichever musicians I could round up for love of music, dressing my songs up in all kinds of usually ill-fitting clothes.

But mostly I played solo, and my most popular recording was completely solo, just a guitar and a voice (A bend in the road, released on CD in 1991). I changed my name to Tom Zola for that recording, after the two great nineteenth-century novelists Thomas Hardy and Emile Zola. TZ was paul stephenson after he'd got through the daily grind of the daytime job and getting the kids from school and had time to dream a little.

Well, it was a long dream ...

I moved to France a few years ago, and work as a translator. These days, I dream mostly in a corner of the bedroom where I keep my elementary and ageing recording equipment, which I used to finally dress up my songs in comfortable clothes. Gunter Pauler, at Stockfisch Records, got to hear them and I have the feeling that the album he's about to produce is the place I've been heading for all this time ..."



Booklet for Wireless Days

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